lördag 3 januari 2009

Trappan



I höstas blev svärmors trappa i alltför dåligt skick. Den gamla kändes otrygg och kunde braka i bitar vilken dag som helst. Virke införskaffades och jag började såga och spika. Hade exakt två dagar på mig att få den i bruksskick. Så jag höll på en bra bit in i mörkret första dagen innan trappan var i bruksskick. Nästa dagen gick åt att finputsa detaljerna och montera det ena räcket. Hann inte längre den helgen. En annan helg monterades andra räcket på plats och infästningen i väggen fixades till. Nästa sommar skall metallräckena putsas och målas. Ser redan framför mig då sambon håller i penseln! :)

3 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Du fixade verkligen en fin trappa! Till sommaren blir den säkert ännu finare med lite färg på sig! Sen får du fixa trappor här på hemmaplan också... ;)

Skogshörnan sa...

Oj oj... kan du köpa lite tid åt mig då?

Skogsdoft & havsbris sa...

Nä, det är tyvärr inte möjligt... Annars hade jag gärna köpt mängd och massor av den varan!